04.04.2024. Другий день семінару «Кейс цифрових ресурсів для ефективного навчання», присвячений використанню ШІ на уроках та збереженню ментального здоров'я учасників освітнього процесу
У рамках реалізації міського інформаційно-освітнього проєкту «НУШ. Впевнений старт від початкової до базової середньої освіти» з метою професійного розвитку педагогів міста та обміну досвідом було проведено дводенний семінар «Кейс цифрових ресурсів для ефективного навчання».
04.04.2024 пройшов другий день вебінару. Свій практичний досвід по використанню цифрових сервісів в освітньому процесі «Штучний інтелект - віртуальний асистент вчителя нової української школ» презентувала Глушкова Марія Віталіївна, вчитель початкових класів ПЛ № 4.
Під час заходу спікерка ознайомила учасників вебінару із можливостями ШІ. Учителі та учні застосовують технології штучного інтелекту для підвищення ефективності освітнього процесу. Це може стосуватись як генеративний штучний інтелект (генерування текстів, зображень, тестових питань, анотацій, презентацій тощо), так і предиктивний (аналіз успішності учнів та пропонування оптимальних стратегій її покращення).
До технологічних рішень на базі штучного інтелекту, які можуть допомогти організувати освітній процес, відносяться різноманітні інструменти оцінювання, продукування персоналізованих коментарів та відгуків.
Пані Марія провела практичне заняття по роботі із таким застосунком як Wordwall. Це інтерактивний навчальний застосунок за допомогою якого можна створювати інтерактивні вправи для навчання. Wordwall можна використовувати для створення інтерактивних вправ і матеріалів для видруку. Більшість наших шаблонів доступні в інтерактивному вигляді, а також у версії для видруку.
Інтерактивні вправи можна відтворювати на будь-якому вебпристрої, наприклад, комп'ютері, планшеті, телефоні чи інтерактивній дошці. Учні та учениці можуть відтворювати їх самостійно, або це може робити вчитель чи вчителька в той час, як учні та учениці виконують вправу по черзі біля дошки. Матеріали для видруку можна видрукувати з сайту або завантажити у вигляді файлу PDF. Їх можна використовувати як додаток до інтерактивної вправи або як окрему вправу.
Вправи у Wordwall можна задавати учням та ученицям як завдання. Коли вчитель чи вчителька створює завдання, учні та учениці спрямовуються до цього конкретного завдання і не мусять заходити через головну сторінку вправ. Цю функцію можна використовувати у класі, де учні та учениці мають доступ до власних пристроїв, або задавати як домашнє завдання. Результати всіх учнів та учениць зберігаються і стають доступними для вчителя чи вчительки.
Безверха Тетяна Сергіївна, практичний психолог ПЛ № 4, приділила увагу збереженню ментального здоров’я учасників освітнього процесу. Під час тренінгового заняття «Нейрографіка як спосіб збереження ментального здоров’я» було виконано творчі завдання.
Нейрографіка – це один із графічних методів арт-терапії, за допомогою якого можна поліпшити свій емоційний стан, зрозуміти та усунути деякі причини проблем. Це новий метод у психотерапії. Лінія з’єднана з мисленням і впливає на організм. Нейролінія керує системою мислення, тому що прямо впливає на мозок, який забезпечує функціонування усього організму. Зміст методу полягає у нейрографічній лінії, яка є абсолютно спонтанною, нешаблонною, не повторює себе на будь-якій ділянці свого напряму. Адже пряму лінію створила людина, у природі прямих ліній немає. Малюючи такі біонічні лінії, працює дрібна моторика рук, яка безумовно пов’язана з нейронними сітками в головному мозку. Завдяки виконанню таких малюнків процес малювання здатний створювати абсолютно нові нейронні зв’язки в мозку, відтак – змінювати процеси мислення та власну стратегію поведінки. Кожен охочий працює з тим, що йому актуальне у цей час, саме тому ці роботи мають психологічний зміст. Малювання – це один із способів вести діалог: з собою, з іншими людьми, зі світом. І в нас та здібність закладена на рівні генів, це вже є всередині нас. І коли ми губимо здібність малювати – ми ніби деградуємо. Нейрографіка допомагає відновити цю необхідну навичку для комунікації.