A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальний заклад
"Центр професійного розвитку педагогічних працівників"
Шахтарської міської ради

З 25.12.2023 по 29.12.2023 пройшов ще один тиждень навчання в рамках проєкту «Психолого – педагогічна підтримка дітей, батьків та педагогів в умовах надзвичайної ситуації»

Дата: 03.01.2024 08:01
Кількість переглядів: 113

Фото без опису

З 25.12.2023 по 29.12.2023 пройшов ще один тиждень навчання в рамках проєкту «Психолого – педагогічна підтримка дітей, батьків та педагогів в умовах надзвичайної ситуації».

 Тема тижня: «Безпечне середовище та компоненти дбайливого піклування».

Як стверджують науковці, освітнє середовище має бути привітним і цікавим для дитини. Незнайоме середовище, як і незнайомі люди, можуть викликати у дитини стресову реакцію, що може мати негативний вплив на навчальні здібності дитини.

Разом із тим, середовище має містити різноманітні нові й цікаві речі, бо певний рівень новизни та незвичності спонукає до появи пізнавального інтересу.

Також потрібно пам’ятати, що різні аспекти середовища можуть мати різний рівень стимуляції, що впливає на поведінку та діяльність дітей. Наприклад, великий простір заохочує до руху, а невеликі осередки з книгами та м’якими іграшками — до спокійних ігор, перегляду дитячих книг із малюнками тощо.

Фото без опису Фото без опису Фото без опису

Яке воно безпечне освітнє середовище?

Безпечне середовище:

● прогнозоване для дитини — вона має достатньо інформації про те, що з нею відбуватиметься, хто там буде і яка їхня роль, що чекають від неї;

 ● максимально підготовлене — меблі відповідають віку дитини, наявне додаткове обладнання (олівці, папір, іграшки тощо), враховані особливі потреби дитини;

● у якому дитина розуміє, що робити, до кого звернутися, куди рухатися, які інструкції в разі небезпеки;

● тут не відбувається жодного насильства над дитиною;

● фізично безпечне для дитини.

Фото без опису

Поняття безпеки – комплексне і воно в себе включає наступні складові:

  • Фізичну безпеку.
  • Психологічну безпеку;
  • Інформаційну безпеку.

Фізична безпека — це система умов, які забезпечують захист здоров’я та життя дітей протягом усього освітнього процесу.

Забезпечення фізичної безпеки в освітньому середовищі передбачає:

● облаштування безпечного простору в закладі (укриття, запасних виходів, вентиляції тощо);

● розроблення шляхів евакуації учасників освітнього процесу (зокрема, до найближчого укриття, якщо таке не обладнане у закладі);

● розроблення та відпрацювання алгоритму дій працівників та дітей закладу освіти в надзвичайних ситуаціях, під час евакуації;

● превентивні заходи щодо мінної безпеки (інформування, спільні заходи із залученням ДСНС);

● зміну форми організації освітнього процесу та форми здобуття освіти (за потреби).

Психологічна безпека — відчуття психологічного благополуччя, захищеності, комфорту, відсутністю тривоги, страху, стресів, що виникають в результаті взаємодії в освітньому середовищі.

Забезпечення психологічної безпеки в садочку передбачає:

● добір стратегій взаємодії педагогів з дітьми, зважаючи на їхній психоемоційний стан і можливий травматичний досвід;

● заходи щодо адаптації дітей до садочку;

● заходи щодо інтеграції дітей із внутрішньо переміщених родин у новий для них колектив та освітнє середовище;

● референтну значущість і причетність кожного суб’єкта освітнього процесу до конструювання та підтримки психологічної комфортності освітнього середовища;

● протидію булінгу;

● розвиток культури комунікацій.

Інформаційна безпека передбачає використання технологій та інструментів, які забезпечують захищений доступ до інформації, або навпаки — широкий і безбар’єрний доступ до інформації в разі потреби, надають змогу виявляти (чи уникати) обману, дезінформації, перевіряти інформацію.

Забезпечення інформаційної безпеки в садочку передбачає:

● використання техніки чутливого підходу до вибору текстів для читання, тем обговорення, перегляд мультфільмів та прослуховування музичних творів, зокрема й зважаючи на різний і часто травматичний досвід, який можуть мати діти (обстріли, втрата рідних, загибель батьків, батько на війні);

● розвиток критичного мислення в учасників освітнього процесу;

● забезпечення доступності інформації.

Фото без опису Фото без опису Фото без опису


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень