Вебінар «Функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти – шлях до сталого розвитку закладу загальної середньої освіти»
12 вересня 2023 року управлінням Державної служби якості освіти у Дніпропетровській області, за участі заступниці директора департаменту – начальниці управління роботи із закладами дошкільної та загальної середньої освіти департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України Олени СВЯТЕНКО, проведено вебінар «Функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти – шлях до сталого розвитку закладу загальної середньої освіти».
Працівники ЦПРПП Першотравенської міської ради, директори Першотравенських ліцеїв взяли участь у заході.
Були розглянуті питання:
- Моніторингове дослідження якості освітньої діяльності у ЗЗСО в умовах воєнного стану.
- Питання для розгляду на педагогічній раді.
На засіданні педагогічної ради
Зміст питання |
Підстава |
Термін прийняття рішення |
схвалити освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінити результати її (їх) виконання |
стаття 40 Закону України «Про повну загальну середню освіту» |
Червень або серпень |
на основі визначеного в освітній програмі закладу освіти навчального плану педагогічна рада складає, а його керівник затверджує річний навчальний план (один або декілька) |
стаття 11 Закону України «Про повну загальну середню освіту» |
|
прийняти рішення про використання освітньої програми, розробленої на основі типової освітньої програми або іншої освітньої програми |
||
схвалити стратегію розвитку закладу освіти (або зміни до неї) та річний план роботи |
стаття 40 Закону України «Про повну загальну середню освіту» |
Серпень |
схвалити правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти |
||
прийняти рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу |
||
визначити структуру і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу |
стаття 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту» |
|
Затвердити навчальну (навчальні) програму (програми) - документ, що визначає послідовність досягнення результатів навчання учнів з навчального предмета (інтегрованого курсу), опис його змісту та видів навчальної діяльності учнів із зазначенням орієнтовної кількості годин, необхідних на їх провадження |
статті 1, 11 Закону України «Про повну загальну середню освіту» |
|
Питання спроможності закладу освіти забезпечити реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії та розроблення індивідуального навчального плану розглядається педагогічною радою на підставі поданої батьками дитини чи особою, яка досягла повноліття, письмової заяви |
Стаття 14 Закону України «Про повну загальну середню освіту» |
У разі надходження заяви (заяв) батьків та запровадження індивідуальної освітньої траєкторії |
Індивідуальна освітня траєкторія учня реалізується на підставі індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану, що розробляється педагогічними працівниками у взаємодії з учнем та/або його батьками, схвалюється педагогічною радою закладу освіти, затверджується його керівником та підписується батьками. |
||
Організація здобуття освіти за дистанційною формою здійснюється закладом освіти на підставі рішення педагогічної ради, за наявності навчально-методичного та системотехнічного забезпечення (відповідно до розділу IV Положення) |
Наказ МОН від 08.09.2020 №1115 |
Серпень |
За рішенням педагогічної ради закладу освіти для організації дистанційного навчання може використовуватися електронний розклад занять, електронний класний журнал/щоденники. Керівник закладу освіти забезпечує організацію освітнього процесу під час дистанційного навчання та здійснення контролю за виконанням освітніх програм. Спосіб організації такого контролю схвалюється педагогічною радою |
||
схвалити використання конкретних інформаційно-комунікаційних систем (електронних освітніх платформ), комунікаційних онлайн сервісів та інструментів, за допомогою яких організовується освітній процес під час дистанційного навчання. |
||
Під час надзвичайних обставин освітній процес у закладі освіти за рішенням педагогічної ради може організовуватися у спосіб, за якого окремі теми з навчального предмету (інтегрованого курсу) частиною учнів класу вивчаються очно, іншою частиною учнів класу - дистанційно (в асинхронному режимі) |
Під час настання надзвичайних обставин |
|
розглянути питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначити заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, сформувати та затвердити річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників |
стаття 40 Закону України «Про повну загальну середню освіту» |
Жовтень-грудень |
прийняти рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти |
У разі потреби (упродовж навчального року) |
|
Визначити механізм коригування оцінок Визначити відповідно до якого нормативно-правового акта (Інструкція з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України 03 червня 2008 року № 496; Порядок переведення учнів закладу загальної середньої освіти на наступний рік навчання, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України 14.07.2015 № 762, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30 липня 2015 р. за № 924/27369, зі змінами) буде проводитися коригування результатів навчання учнів |
стаття 23 Закону України «Про освіту» |
Вересень-листопад |
Розробити положення про заохочення і відзначення учнів Види та форми заохочення і відзначення учнів у закладі освіти визначаються установчими документами закладу освіти та/або положенням про заохочення і відзначення учнів, що затверджується педагогічною радою закладу освіти |
стаття 16 Закону України «Про повну загальну середню освіту» |
|
Визначити механізм зарахування результатів навчання учнів, які навчаються в закладах освіти країн перебування Наказом МОН від 15.05.2023 №563 визначено, що переведення оцінок, отриманих у закордонній школі у 12-бальну систему у межах автономії заклад освіти здійснює самостійно. При цьому навчальні предмети, які діти не вивчали в школі країни перебування (українська, мова, українська література, історія України, географія України, захист України, правознавство), оцінюють вчителі з українського закладу освіти з використанням технологій дистанційного навчання. Також у разі поєднання навчання в закладі освіти країни перебування за очною формою і в закладі загальної середньої освіти України за однією з форм здобуття освіти за рішенням педагогічної ради закладу, затвердженого відповідним наказом, семестрове та річне оцінювання учнів 5-8 та 10 класів може здійснюватися не за 12-бальною шкалою, а за двобальною («зараховано»/«не зараховано»).
Зверніть увагу! У наказі МОН від 15.05.2023 №563 визначені також інші випадки коли за рішенням педагогічної ради може бути застосована двобальна система («зараховано»/»не зараховано»), а саме:
|
наказ МОН від 15.05.2023 №563 |
|
Список претендентів на нагородження Золотою або Срібною медалями визначається керівником навчального закладу за результатами річного оцінювання в 10 класі та І семестрі 11 класу і затверджується на засіданні педагогічної ради шляхом прийняття відповідного рішення. |
Наказ МОН від 17.03.2015 №306 |
Грудень-січень |
Рішення про встановлення факту порушення педагогічним працівником академічної доброчесності та визначення виду академічної відповідальності приймає педагогічна рада за участю працівника та/або його законного представника. Рішення про академічну відповідальність учнів приймає педагогічний працівник, який виявив порушення академічної доброчесності, або педагогічна рада закладу освіти відповідно до положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти |
Стаття 43 Закону України «Про повну загальну середню освіту» |
У разі виявлення такого порушення |
Перспективне планування у поточному році на наступний календарний рік здійснюється шляхом затвердження педагогічною радою орієнтовного плану підвищення кваліфікації За результатами розгляду пропозиції педагогічних працівників щодо підвищення кваліфікації педагогічна рада закладу освіти затверджує план підвищення кваліфікації на відповідний рік в межах коштів, затверджених у кошторисі закладу освіти за всіма джерелами надходжень на підвищення кваліфікації на відповідний рік (за винятком коштів самостійного фінансування підвищення кваліфікації педагогічними та науково-педагогічними працівниками). План підвищення кваліфікації може бути змінено протягом року в порядку, визначеному педагогічною радою. Результати підвищення кваліфікації у інших суб’єктів підвищення кваліфікації визнаються рішенням педагогічної ради відповідного закладу освіти.
|
Постанова КМУ від 21.08.2019 №800 |
У терміни, визначені постановою КМУ від 21.08.2019 №800 |