Пройшов Всеукраїнський онлайн-семінар «Автономія закладу загальної середньої освіти як один із напрямів підвищення якості надання освітніх послуг»
Працівники ЦПРПП 14 березня взяли участь у Всеукраїнському онлайн-семінарі «Автономія закладу загальної середньої освіти як один із напрямів підвищення якості надання освітніх послуг» від закладу вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради.
Захід відкрила Марина ВАТКОВСЬКА, проректорка з науково-педагогічної та методичної роботи, кандидатка філософських наук, доцентка, професорка кафедри загальної та спеціальної педагогіки.
Одним із принципів, на які необхідно спиратися при розбудові внутрішньої системи забезпечення якості в школі, є АВТОНОМІЯ закладу освіти. Автономія передбачає самостійність у виборі форм і методів навчання, визначення стратегії і напрямів розвитку закладу освіти, які відповідають нормативно-правовим документам, Державним стандартам загальної середньої освіти. Закон України «Про освіту» визначив поняття, види та обсяг автономії. Однією із засад державної політики у сфері освіти та принципів освітньої діяльності є фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія у межах, визначених Законом.
АКАДЕМІЧНА АВТОНОМІЯ визначає особливість і унікальність закладу у наданні освітніх послуг.
ОРГАНІЗАЦІЙНА АВТОНОМІЯ закладу визначає ті стратегічні та операційні заходи, за допомогою яких буде можливо реалізувати стратегію закладу, освітню програму та освітні траєкторії усіх здобувачів освіти.
Важливе місце у системі автономій належить КАДРОВІЙ АВТОНОМІЇ, яка покликана надати право закладу найбільш оперативно та неупереджено вирішувати проблеми забезпечення персоналом та управління ним.
ФІНАНСОВА АВТОНОМІЯ дає право закладу на забезпечення реалізації його завдань, цілей та місії.
Автономізація діяльності закладів освіти основною метою має підвищення рівня ефективності здійснення менеджменту закладу і кінцевою метою – підвищення ефективності надання освітніх послуг, підвищення їх якості. Висока якість освітньої діяльності (і, як наслідок, висока якість освіти) неможлива без розуміння шляхів розвитку закладу освіти.
СПІКЕРИ ЗАХОДУ:
Анастасія АНОСОВА, програмна менеджерка Центру інноваційної освіти "Про.Світ", доцентка кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидатка педагогічних наук, розкрила питання "Автономія закладу загальної середньої освіти як одна із засад державної політики у сфері освіти та принципів освітньої діяльності".
Геннадій МОСКАЛИК, директор Департаменту освіти Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, доктор філософських наук, професор, виступив з питанням "Автономія як шлях забезпечення
ефективного менеджменту закладу освіт".
Практичні засади формування академічної та організаційної автономії закладу освіти окреслила Наталя ЄВСЕВСЬКА, директорка комунального закладу освіти "Навчально-виховне об'єднання No136 "класична гімназія ім. Кирила і Мефодія - початкова школа-дошкільний навчальний заклад - валеологічний центр" Дніпровської міської ради.
Питання кадрової автономії як одого із принципів розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти розкрила Лілія КОВАЛЬОВА, директорка комунального закладу освіти "Науковий медичний ліцей "Дніпро" Дніпропетровської обласної ради".
Засади фінансової автономії, її проблеми і перспективи розкрили Олена БІЛОНОЖКО, директорка гімназії No1
Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області Сергій ЗАПІСОВ, директор Стрийської
початкової школи No11 Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області.
БЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК УМОВА ПОВНОЦІННОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ