Відбулася презентація STEM-проєкту «Вода наділена владою стати сенсом існування» з досвіду роботи Кошалковської Лариси Іванівни, вчителя біології Першотравенського ліцею № 4
22 грудня о 13:30 проведено презентацію STEM-проєкту «Вода наділена владою стати сенсом існування» з досвіду роботи вчителя біології Кошалковської Лариси Іванівни. Лариса Іванівна до повномасштабного вторгнення рф працювала в Мар'їнському районі, а на даний час змушена виїхати, бо школа і домівка зруйновані. Сьогодні вчитель працює у Першотравенському ліцеї № 4 Першотравенської міської ради і продовжує залучати учнів до проєктної діяльності.
Проектне навчання дедалі більше набирає обертів, оскільки є дуже ефективним і актуальним підходом до викладання та навчання. Оскільки навчання – це соціальна активність, яка відбувається в межах учнівських груп, через проектне навчання учні мають можливість використовувати не лише знання з навчальних дисциплін, а й вчитися вести перемовини, ухвалювати спільні рішення, нести відповідальність відповідно до ролі в навчальній команді й разом інтерпретувати результати своєї діяльності. Це також дає можливість вчителям побачити учнів у новому світлі, допомогти їм розвивати вроджені здібності в новий спосіб, що не вдається часом у традиційній системі уроку. Крім того, часто проектне навчання реалізується через міждисциплінарні зв’язки, що виходять за межі програми одного конкретного предмету. Це значно розширює можливості вчителя і сприяє креативності, а учні часто мають завдання, у процесі вирішення яких отримують практичні навички, непередбачені в теоретичній частині навчального процесу.
Переваги проектного навчання
Для учнів:
- традиційна аудиторія перетворюється у відкритий навчальний простір, в якому учні рухаються у власному темпі;
- у процесі виконання проекту виникає потреба в самонавчанні та самовдосконаленні;
- навчання на основі запам’ятовування та повторення переходить до інтеграції, відкриття та презентації набутих знань;
- учні мають можливість проходити всі етапи “виробництва”: від ідеї, створення моделі майбутнього продукту до його реалізації.
Для вчителів:
- надає вчителям можливість вибудувати позитивну історію стосунків з учнями за нових умов;
- підібрати учням ролі, підкресливши їхні індивідуальність і природні таланти.
Звичайно, на фоні очевидних переваг існує й певна небезпека застосування проектного навчання: виникає ризик не виконати навчальну мету і не досягти результатів. Але цього можна уникнути, якщо раціонально спланувати процес.
Планування навчального проекту:
- Визначаємо навчальні цілі.
- Плануємо “що” і “як”, а не “коли”.
- Плануємо, як відбуватиметься публічна презентація результатів проекту.
Для зручності планування можна скористатися цією таблицею.