Відбувся вебінар для керівників та методистів закладів дошкільної освіти міста «Реалії та перспективи дошкільної освіти»
17 квітня у рамках співпраці між центрами професійного розвитку різних міст України Центром організовано проведення вебінару «Реалії та перспективи дошкільної освіти».
Спікерки вебінару - Світлана Білоус, директорка ЦПРПП м. Кам’янсько, регіональна експертка з оцінювання якості дошкільної освіти за методикою ECERS-3, та Юлія Попова, заступник начальника відділу освіти департаменту з гуманітарних питань Кам’янської міської ради.
Юлія Попова, яка є головою місцевого осередку Асоціації дошкільних працівників України, розповіла про роботу Всеукраїнської робочої групи: питання, які є пріоритетними в дошкільній освіті, впровадження нових методик та технологій. Пані Юлія також надала методичні рекомендації з кадрової роботи у закладах дошкільної освіти, зокрема підчас воєнного стану, надала рекомендації щодо дотримання вимог законодавства у сфері дошкільної освіти.
Світлана Білоус, як регіональний експерт з оцінювання якості дошкільної освіти за міжнародною методикою ECERS-3, зупинилася на оцінювання якості дошкільної освіти за методикою ECERS-3, її особливостях, інструментарії, який застосовують експерти, та познайомила присутніх із документацією, яку заповнюють єксперти, з результатами дослідження та перспективами подальшого оновлення змісту дошкільної освіти з урахуванням рекомендацій експертів.
Керівники та методисти ЗДО міста мали унікальну нагоду поповнити свій професійний кейс серією брошур, що розкривають ключові підходи до організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти на основі міжнародної методики оцінювання якості освітнього процесу в дошкільних освітніх закладах ECERS-3.
Шкала Early Childhood Environment Rating Scale – це інструмент оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти, у структурі якого є шість підшкал:
- простір і вмеблювання;
- повсякденні практики особистого догляду;
- мовлення та грамотність;
- види навчально-пізнавальної діяльності;
- взаємодія;
- структурування програми.
Кожна підшкала має параметри та індикатори. Усього методика налічує 35 параметрів та 468 індикаторів.
Зміст семи брошур спрямований на розкриття векторів у побудові освітнього процесу у закладі дошкільної освіти за названими підшкалами, органічно поєднує вимоги до облаштування освітнього простору і практичні поради на кожен день для активного, безпечного, всебічного, індивідуального розвитку дитини у трьох вимірах:
- середовище: розташування меблів, наповнення осередків діяльності за інтересами, безпека;
- взаємодія між учасниками освітнього процесу: між дітьми, дітей з вихователями, підтримка вільної гри;
- організація діяльності дітей: тривалість та ротація занять, організація різних видів діяльності, правила та дисципліна.
Отже, ECERS-3:
- це інструмент для підвищення якості дошкільної освіти, а не контроль;
- це методика, що передбачає комплексний та системний підхід до розуміння раннього розвитку дитини;
- надає можливості для ідей щодо оформлення освітнього середовища, організації ігор, налагодження взаємодії, мотивування дітей, переосмислення власної ролі у створенні умов для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії дитини.
Також пані Світланою було надано посилання на сторінки Український інститут розвитку освіти, міністерство освіти і науки України, які містять інформацію щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти на основі міжнародної методики оцінювання якості освітнього процесу в дошкільних освітніх закладах ECERS-3.
Дякуємо нашим колегам за співпрацю!