Як забезпечити організацію інклюзивного навчання на онлайн-уроках під час воєнного стану
У поняття інклюзивності ми вкладаємо доступність і якість освітнього середовища для всіх учнів, у тому числі в умовах онлайн навчання. Ми розглядаємо інклюзивність як результат роботи вчителів над покращенням доступності онлайн-уроків.
Оголилися проблеми доступності та якості освіти для учнів із інвалідністю, примусово переміщених осіб, тих, хто живе в бідних або сільських районах, перебуває на тимчасово окупованих територіях, опинився у складних життєвих обставинах тощо. Такі діти виявилися найбільш уразливими перед викликами сьогодення.
Український інститут розвитку освіти підготував для вчителів посібник з рекомендаціями щодо інклюзивних онлайн-уроків. Посібник містить поради щодо забезпечення доступності та приклади планування та реалізації онлайн-навчання. Також у посібнику є рекомендації щодо проведення дистанційних уроків. Посібник розроблено у 2021 році для використання під час пандемії COVID-19, але він є актуальним і під час воєнного стану, коли велика кількість дітей з ООП вимушені покинути місця постійного проживання.