Відбулося засідання інтервізійної групи практичних психологів і соціальних педагогів (запитання-відповіді)
28 грудня 2021 року на базі ЦПРПП відбулося засідання інтервізійної групи практичних психологів і соціальних педагогів. Професійну діяльність психолога дуже складно уявити поза активної взаємодії з професійним товариством, без можливості трансляції накопиченого досвіду від більш досвідчених колег до початківців.
Практичний психолог іноді відчуває цілком закономірні труднощі в консультативній роботі, тому потребує підтримки інших професіоналів, співпраці з ними. Здатність фахівця звертатися за підтримкою і приймати допомогу – одне з найважливіших професійних якостей. Значну роль в забезпеченні якісної професійної діяльності практичного психолога мають методи професійної підтримки, а саме інтервізія, мета якої - забезпечити фахівцям максимальну можливість впоратися з труднощами. Завдяки таким формам співпраці психолог збагачується новими знаннями, розуміє та аналізує свої професійні дії та поведінку, як наслідок – корегує методи та підходи надання соціально-психологічної допомоги у кожному конкретному випадку. Інтервізія також має на меті теоретичне та практичне підвищення кваліфікації фахівців із включенням елементів психологічного самопізнання та розвитку.
Інтервізію можна назвати обміном досвіду між колегами, у результаті чого визначаються спільні проблеми та здійснюється загальний пошук подолання цих проблем. У процесі інтервізії найважливішим аспектом є те, що члени команди спільно відповідають за зміст та структуру зустрічей. Таким чином, кожен учасник вносить свій внесок і реагує виходячи з власного прикладного досвіду. Колегіальність та рівноправність учасників інтервізії дозволяють вирішувати й проблеми сприятливого психологічного клімату в колективі. Проведення інтервізії є також засобом запобігання виникнення складних питань і проблемних моментів, оскільки під час інтервізії всі учасники отримують практичний досвід поведінки в різних можливих складних ситуаціях.
Під час засідання працівники психологічної служби міста обмінялися інформацією, розібрали спірні ситуації із практики роботи, розглянули шляхи їх розв'язання, ознайомилися із техніками та методами роботи з певної проблеми, обмінялися досвідом, підходами один одного, що дозволило забезпечити ефективну взаємодію.Психологи і соціальні педагоги мали можливість отримати професійну підтримку, сформувати новий погляд на роботу із запитами, збагатитись досвідом колег, розширити свої професійні можливості. Така групова взаємодія допомагає усвідомлювати та формувати стиль власної практичної діяльності, розвивати професійне психологічне мислення, що є запорукою успішного розвитку у професії.